Stáž v Evropském parlamentu / 1 - zrušili mi let a ztratila jsem pas

8krát skvělý komentář

Poslední týden v červnu jsem se opět sbalila a odjela do zahraničí. Vloni Island, letos Brusel. Čeká mě třítýdenní stáž v Evropském parlamentu. Přečtěte si, co je náplní mojí práce a poznejte se mnou Brusel.

zrušili mi let

Ale pěkně popořadě. Cesta do Bruselu je totiž kapitolou sama o sobě.
„Neblázni, když vyjedeme ve dvě, už to letadlo nemusíš stihnout. Přijdu dřív z práce,“ ohlásil mi bratr. Nikdo z nás v tu chvíli netušil, že odletím až další den. Sedím na letišti. „Omlouváme se cestujícím, let společnosti Brussels Airlines bude opožděn,“ ozve se v letištní hale. A nakonec se neletí vůbec. Letadlo přiletělo s naprasknutým okénkem pilota a mechanici jej nedokázali včas opravit. Po dalších třech hodinách čekání, tentokrát na informacích, dostávám náhradní let a poukaz na hotel.

Druhý den není situace o moc lepší. Letadlo stále není opravené, odlet v deset ráno se nekoná. Nakonec dorazil technik z Bruselu. Doufám, že se neřídí mým oblíbeným heslem: „pokud něco nespraví izolepa, použil jsi málo izolepy.“ Ať už udělal cokoli, letadlo je připraveno, ve dvě odpoledne konečně odlétáme. Wow.

do Bruselu za prací

Do Bruselu jsem se vydala za stáží  v Evropském parlamentu v oddělení webové komunikace. Mojí náplní práce je psaní článků, příprava příspěvků na sociální sítě, analýzy, výroba grafik v Canvě a tak dále. Na starost si mě vzala jedna z českých zaměstnankyň. Zadává mi úkoly, trpělivě mi vše vysvětluje, učí mě novým věcem. Nechává mě si všechno vyzkoušet a dává mi důležitou zpětnou vazbu.

První den ráno jsem se hned vyznamenala. Na akreditačním centru si musím vyřídit vizitku, na kterou se dostanu do všech budov EP. Hotovo. Při vstupu na pracoviště se hlásím na vrátnici. „To jste vy!“ poznává mě muž za přepážkou při pohledu na moji akreditaci. Super, už o mně vědí, pomyslím si. „Zapomněla jste si na akreditačním pas, volali nám,“ dodává.

Co se týče velkolepých úvodů mé osoby. No aspoň všichni vědí narovinu, jak nepoužitelný a nezodpovědný člověk jsem. Moje přítomnost neměla celkově příliš dobrý vliv na pracovní prostředí.
Randál jako blázen. Pískání, požární poplach. Uširvoucí rámus. Evakuuji se a ptám se kolegyně, jak často se tu podobné věci stávají. „Popravdě, v téhle budově jsme teprve od dubna. A dneska je to poprvé.“

No aspoň můžu říci, že varování dostali. Alespoň ten požární poplach má nějakou intuici a ví, že Tereza v baráku, to nebude dělat dobrotu.

ochutnala jsem hodně medu

Po práci se na terase koná konference o úbytku včelstva. H. mi řekla, abych se tam zašla podívat. Vzala jsem to opravdu zodpovědně. Ochutnala jsem úplně všechno, co šlo, od medového piva po medovou cukrovou vatu. V ten moment jsem se stala archetypem spokojeného člověka.

Druhý den opět píši – tentokrát o dumpingu. Dumping je nekalá obchodní praktika. Země mimo EU přivážejí do Evropy výrobky, které prodávají pod výrobní cenou. Mohou si to dovolit díky dotacím nebo nadprodukci. Cenami pak narušují evropský trh, který jim nedokáže konkurovat.

Navečer si sedám do parku. Foťák, západ slunce hřející mě do zad, klid a příjemný teplý večer. Nedokážu ani popsat, jak moc mi podobné okamžiky chyběly. Ty okamžiky, kdy sice cestujete, ale máte čas. Můžete dvě hodiny jenom ležet na trávě, zavřít si oči, poslouchat, nespěchat. Žít okamžikem.
Je mi krásně.

a teď za hranice

V pátek po práci mě čeká dlouho očekávaný výlet. Belgie není velká. Z Bruselu je to tedy všude relativně kousek. Protože jsem většinu velkých a významných měst Belgie procestovala už v prváku na výměnném pobytu, rozhodla jsem se vyrazit za hranice. Tento víkend do Lucemburku.
Cestou na nádraží se toulám uličkami, objevuji méně známé stavby, parky. Je horko. Lidé si máchají nohy v kašně. Přidávám se. Příjemné ochlazení po pár hodinách chození.

Zároveň si ale procházku neužívám tak, jak bych chtěla. Začínám mít obavy. Moje ubytování v Lucemburku je opět přes Couchsurfing. Když jsem hledala hostitele, napsala jsem do vyhledávače Luxembourg. Už jsem si ale neuvědomila, že v angličtině je název země i města shodný.

Proto jsem teď trochu zaskočená. Můj hostitel mi píše, že mám večer nasednout v Lucemburku na vlak. Pojedu asi hodinu. Až někam k hranicím s Francií. O půlnoci. Navíc jsem z naší komunikace neměla dobrý pocit. Možná bezdůvodně, ale něco mi říkalo, že tohle není dobrý. Do Lucemburku jsem nakonec odjela. Autobusem, který měl kvůli stávce vlaků v Belgii 2 hodiny zpoždění. Všichni se vydali do Bruselu do práce autem, a město bylo úplně ucpané. A jak jsem to vyřešila s ubytováním? O tom v příštím článku z Lucemburska.